25. října 2015

Stíny a detaily

Ještě není hotovo, ale už alespoň visí nová uzavřená knihovna. Tak alespoň v detailu :). Přes všechny nerovnosti zdi a nestejné rozměry dvířek se nám podařilo "vyladit" skříňový blok. Všechny knihy se tam vešly ještě s malou rezervou...alespoň na pár let? Každopádně jsme si s mužem řekli, že je to poslední nábytek z IKEA. Teď už jen poctivá řemeslná výroba a retro poklady :). Prvním krokem je teď dokončit šatnu a chodbu, která zatím čeká na truhláře.....pověsit obrazy, fotografie, police, botník, houpačku.... 




6 komentářů :

  1. Nádherné a dokonalé :-)
    Ja mám závesné skrinky najradšej , mám rada keď sú nad zemou..., zvažujem rustikálnu verziu, IVAR, úzke, drevené, zavesené, namorené...je tam teraz veľa moridiel...:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali diky..do dokonalosti to ma daleko ;-) . Taky mam rada navesene skrinky..skvele se pod nimi uklizi. Urcite to bude vypadat u vas dobre ;-).

      Vymazat
  2. Krásné, vzdušné...zapadne do prostoru, aniž by ho narušil...taky můj sen. Ale já mám strach, že by se to s tím obsahem všech našich knih zřítilo. Jak jste to "pojistili"? Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) no to byl taky oříšek. Zeď je panelová, takže na zdi to držet bude. Použili jsme opravdu robustní šrouby :). IKEA má závěs řešený přes závěsné lišty...takže se váha rozmístí na plochu. Je dobré že to není jedna velká skříň ale 6 dílčích, takže se hmotnosti rozmístí plošně nikoliv bodově. A každá z těch skřínek má svou nosnou lištu, ale jsou ještě spojeny v příčném směru a současně se skříňky dotýkají navzájem, takže další přenesení a rozptýlení váhy.

      Druhá věc je maximální nosnost každé police.. ta je 20kg. Vážila jsem knihy na jednu polici aby to nebylo víc jak je definovaná únosnost. Taky jsem to řešila více policemi, takže když mám těžší knihu třeba 5kg, tak jsem je dala na jednu-naplocho např. a ty další na další police. Je potřeba to promyslet a necpat všechno na jednu polici. Pracovat tam s přenosem hmotnosti atd. Tak doufám že to je dostatečné. Visí nám asi měsíc a zatím drží :D.

      Vymazat
  3. Marti, podľa toho čo píšeš ste v procese zabývania sa, ale tento základ je dokonalý...aj s tým starým kreslom...držím palce a teším sa na ďalšie fotečky :-) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji za návštěvu :)....protože jsme nějaké věci předělávali -podlahy,kuchyň a omítky...tak proces zabydlení už máme 5 let :D, ale vidím už světlo na konci...teď už to začíná být i zábava :).

      Vymazat

Děkuji za vaši zprávu :)

TOP