20. února 2015

Zaujatá teď!

...nebo spíš nos mám teď hluboko zabořený do ročenek liberecké architektury....nevidím, neslyším...jsem prostě zaujatá. Měla jsem doma prozatím dva díly, ale podařilo se mi sehnat celý komplet vydávaný od roku 2005 až 2011 a mrzí mě, že nové se nevydávají. Našla jsem v tom poklad :). 






Hltám historii Liberce a okolí, ale především historii urbanismu, architektonických skvostů, ale i nových staveb. Ročenky jsou velmi dobře koncipované. Jsou doplněny řadou úžasných dobových fotografií, že si člověk dokáže udělat velice reálný obraz jak to tu vypadalo v minulosti a jak se postupně prolínaly různé styly a doby. Těším se až si v létě vyrazím po některých místech podívat a třeba i nafotit. Zajímalo by vás to?





Foto©BARABASCA MADE

Taky si někdy říkám, minula jsem se povolání? Taky jste měli v 14 letech problém se rozhodnout jaký obor chcete začít studovat? Já byla vždycky kreativní  člověk, tak jsem začala logicky studovat i kreativní obor, jenže...nakonec u mě převládla technika, inženýrství a materiály a tím se i živím a uživím ;D. Asi bych i teď měla dilema, nejspíš bych se nakonec přiklonila k architektuře, protože je tak nějak spojená se vším co mě zajímá -  historií se prolíná design i umění a interiéry navazují svým stylem na exteriér, takže i architekturu.

Hlavně je i zajímavé jak s postupem času se mění cíle mého zájmu. Začalo to prvně kreslením, které se postupně ztvárnilo v navrhování a modelování oděvů. Šila jsem až se ze stroje kouřilo, oblékla jsem celou rodinu :D. Současně jsem tehdy četla vše co se týkalo historie Egypta a snila o dráze archeologa. A jak už jsem psala výše, pak se to nějak překlopilo...značný vliv na to mělo samozřejmě studium na univerzitě. Moc mě bavily speciální materiály a úpravy, které dávaly textiliím zajímavé funkční vlastnosti. A teď jedu na vlně designu produktů, interiérů a exteriérů :D.  Tak si říkám co bude až dostavíme ten náš vysněný dům?

A jak to máte vy? Mění se vám taky vaše zájmy postupem času nebo zůstáváte u stejných celý život? Pěkný víkend

7 komentářů :

  1. Tak to máš teda opravdu poklad! Letos bych strašně chtěla na Ještěď, jedno z míst, které mám strašně moc ráda. Tak až naplánuju cestu, dáš mi doporučení na zajímavou architekturu města? A zájmy ... jeden mám celoživotní a vypadá to, že už mi zůstane, protože mě začíná život a ty ostatní se mění a vyvíjejí stejně jako já. Krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru velmi ráda :). Tak až to bude aktuální tak si písneme. Třeba se tu objeví ještě mezitím nějaký nový článek. Zjišťuju že architektura nebo architektura v Liberci mé čtenáře asi moc nezajímá :D. Ale mě to baví o tom psát, tak třeba se to chytne ;).

      Je to hold přirozený vývoj, ale znám spoustu lidí co nemá zájmy vůbec žádné. To je pak smutné :(.
      Díky za komentář

      Vymazat
  2. Chápu tvůj zabořený nos, strčila bych ho tím samým směrem:-) Piš a foť si o domech a místech v Liberci, já se těším a číst to určitě budu.
    A mé zájmy jsou pořád stejné. Akorát jich je hodně moc, zato na jedno brdo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, to jsem ráda :). Člověk se aspoň nenudí a dělá co ho baví.

      Vymazat
  3. Marti, toto jsem chtěla okomentovat hned, ale už jsem měla horečky a dneska mi konečně klesly, tak musím napsat. V Liberci jsem byla jen jednou, plavat, ale pak jsme se procházeli Libercem a já jsem zjišťovala, jak krásné město to je. Takže tě úplně chápu. Díky tobě jsem jsem se vrátila do minulosti a musím říct, že aniž bych si to uvědomila, tak u mně to bylo jasné už od malička. A oklikou, přes nepřízeň osudu, jsem se k tomu dostala. A pak mě bavila ještě jedna věc. Už jako malá jsem stavěla domy a i stavební průmyslovku jsem zvažovala a architektura by mě také bavila. Jen si myslím, že bych na ni neměla ty správné vlohy, že to stačí jen jako koníček. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Seš moc hodná. Tak doufám že už je líp :)
      Koníček je to úžasný, já až teď přicházím na tu krásu a těším se až budeme s manželem vymýšlet ten náš vysněný domeček ;)

      Vymazat

Děkuji za vaši zprávu :)

TOP