17. prosince 2014

Vánoční ozdoba

Letos jsem se opět pustila do hrátek s papírem ale i s filcem. Mám pro vás 3 jednoduché tipy na vánoční dekorace, které zvládnete levou zadní ;). Nejprve si připravte vstupní materiál, důležité jsou také ostré nůžky, pravítko a tužka na předkreslení. Přeji krásné tvoření.


Osmicípá hvězda

Potřebujete: tvrdý papír nebo tužší látku, děrovací cvočky, provázek nebo stuha

V počítači jsem si našla obrys osmicípé hvězdy a vytiskla dvě velikostní varianty na papír, z nich jsem pak vystřihla šablony (pokud máte zájem o šablony tak nechte v komentářích email a já vám jej pošlu). Pak jsem obrys překreslila na tvrdý papír a šedý filc, vystřihla a prorazila cvoček a nakonec provlékla provázek. Tuto ozdobu můžete pověsit jak na stromeček tak i jinde v interiéru. Plstěnou variantu jsem použila i jako podložku pod horký hrnek ;).




Skládaný stromeček 

Potřebujete: A4 papír střední gramáže libovolné barvy (doporučuji gramáž mezi 150-200g/m2)

Nejprve si připravte čtverec (já zvolila velikost 20cm). Postup skládání najdete zde. Po poskládání a nastříhání je třeba u každého kraje ohnout nastříhané části, aby vznikl stromečkový vzhled. Pak už jen stromeček buď postavíte do interiéru a nebo jím protáhnete šňůrku s korálky a zavěsíte třeba na stromeček.




Plstěný stromeček  

Potřebujete: tužší látku (třeba filc nebo loden) nebo kartón, překližku

Já zvolila zbytek šedého vlněného filcu. Na něj si předkreslíte 2x stejný tvar stromečku. Můžete zvolit libovolný tvar. Pokud máte zájem o mou šablonu napište mi email do komentáře. Následně si odměříte středovou čáru a nastřihnete/vystřihnete každý z jedné strany, tak aby jste obě části do sebe lehce zasunuly (dle tloušťky materiálu buď jen nastřihnete a nebo vystřihněte kousek materiálu). Pokud vám nebude stromeček rovně stát je třeba dostřihnout. Stejný postup můžete použít i u kartonu nebo překližky. 

Foto©BARABASCA MADE

5 komentářů :

  1. Ten filcový stromeček je rozkošný! Ten bych si s chutí vyrobila, ale nemám materiál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru děkuji :). Hele nemusíš toho kupovat na metráž, dá se i sehnat v galanterii nebo v papírnictví A4 nebo A3 filce. Tak třeba příště ;)

      Vymazat
  2. Krásné a přitom jednoduché...mohla bych tedy poprosit o šablony? Díky.
    mirka.matuskova@email.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Ten filcový určitě vyzkouším!! Děkuji za inspiraci. Jana

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši zprávu :)

TOP